Zahlungsmethoden
Secure and confidential payment
When you pay on KLM.com, your payment details are encrypted and sent via a secure connection. The encryption of information transmitted online depends on the browser used and meets the highest standards.
Some transactions are processed through our payment partners, Worldline and Adyen. They process online payments and payment information on our behalf. Your payment details are only sent to Worldline or Adyen via a secure connection. Your data are never disclosed or forwarded to third parties or used for commercial purposes.
Verfügbare Zahlungsmethoden
Wir bieten verschiedene Zahlungsmethoden an, abhängig von Ihrem Land und dem Zeitpunkt Ihrer Buchung. In manchen Ländern fällt je nach der ausgewählten Zahlungsmethode eine Gebühr an.
Wenn Sie Ihr Ticket über KLM.com buchen, akzeptieren wir die Zahlung per MasterCard, Visa- und American Express-Kreditkarten. Abhängig von dem Land, in dem Sie die Buchung vornehmen, haben Sie eventuell auch die Möglichkeit, mit Diners Club-, Discover-, JCB- (Japan Credit Bureau) oder UATP/Airplus-Karte zu zahlen. Bitte beachten Sie, dass ein Kreditkartenzuschlag anfallen kann.
What is 3D Secure payment?
Card owner authentication 3DS is a feature that protects your online transactions. When you make a purchase on our website or app, you may be prompted to authenticate using the method provided by your bank. This authentication verifies that you are the rightful owner of the payment card being used and helps prevent unauthorised transactions. In short, it ensures that your online shopping experience is safe and secure.
Zahlungsreservierung
Innerhalb weniger Tage nach der Buchung Ihres Tickets wird Ihr Bankkonto mit dem für Ihren Kauf erforderlichen Betrag belastet. Dieser Betrag wird von Ihrer Bank reserviert, bis wir Ihre Zahlung abschließen. Danach wird Ihr Konto offiziell belastet. Dieser Vorgang kann bis zu 30 Tage dauern.
Beim Kauf mehrerer Tickets in einer Transaktion reservieren einige Banken den Betrag fälschlicherweise zweimal: einmal für den Gesamtbetrag und einmal für jedes einzelne Ticket. Leider liegt dieser Vorgang außerhalb unserer Kontrolle. Wir empfehlen Ihnen, Ihre Bank zu kontaktieren, um die Freigabe des reservierten Betrages zu beantragen.
Mit einem E-Wallet können Sie verschiedene Zahlungsoptionen kombinieren, zum Beispiel Ihre Kreditkarte und Ihr Bankkonto. Sie können die folgenden E-Wallets nutzen:
- PayPal: akzeptiert auf KLM.com in fast 40 Ländern (nicht möglich mit American Express-Karten)
- Apple Pay: in bestimmten Ländern in der KLM-App akzeptiert
- Google Pay: in bestimmten Ländern in der KLM-App akzeptiert
- WeChat Pay: nur in China akzeptiert
- Alipay: akzeptiert in China und Hongkong (nur lokale Kredit- und Debitkarten)
Bitte stellen Sie sicher, dass Sie den Gesamtbetrag mit Ihrem E-Wallet bezahlen können. Einige E-Wallets begrenzen den Betrag, den Sie auf einmal bezahlen können. Sobald wir vom E-Wallet-Anbieter über die Zahlung informiert wurden, erhalten Sie Ihr E-Ticket per E-Mail. Dieser Vorgang nimmt in der Regel weniger als 1 Stunde in Anspruch.
Online-Banking, auch „Real Time Online Banking“ (RTOB) genannt, ermöglicht es Ihnen, über iDEAL, FPX, CUP Online, Nordea, eNets, Trustly oder Sofort zu bezahlen. Die Zahlung per RTOB ist bei Buchung über KLM.com kostenlos. Sie können diese Zahlungsmethode bis zu 2 Stunden vor Abflug nutzen.
Nachdem Sie Ihren Flug ausgewählt haben, wählen Sie die für Ihr Land geltende Online-Banking-Methode. Sobald wir von der Bank über die Zahlung informiert wurden, erhalten Sie Ihr E-Ticket per E-Mail. In den meisten Ländern nimmt dieser Vorgang in der Regel weniger als 1 Stunde in Anspruch.
Beim Online-Banking bezahlen Sie über unsere Partner Worldline ePayments oder Adyen.
In der Regel können Sie per Banküberweisung bezahlen, wenn zwischen dem Zeitpunkt der Buchung und dem Abflug mindestens 10-14 Tage liegen.
Wenn Sie sich für die Zahlung per Banküberweisung entscheiden, werden Sie zur Eingabe einiger Informationen aufgefordert. Selbstverständlich werden sämtliche Informationen vertraulich behandelt. Sobald die Reservierung abgeschlossen ist, erhalten Sie eine aus 12 Ziffern und/oder Buchstaben bestehende Zahlungsreferenznummer. Dieser Code wird verwendet, um die richtige Buchung für die überwiesene Zahlung zu finden. Stellen Sie daher sicher, dass Sie diesen Code bei der Überweisung korrekt eingeben.
Sobald Sie die Zahlungsreferenznummer erhalten haben, können Sie den Betrag von Ihrem Konto. mittels Online-Banking, eines Überweisungsformulars oder einer Bareinzahlung bei Ihrer Bank überweisen. Achten Sie darauf, dass die Zahlung innerhalb von 48 Stunden nach Ihrer Buchung erfolgt.
Ihre Bank kann eine Überweisungsgebühr erheben, wenn Sie Banküberweisungen tätigen. Für internationale Überweisungen wird Ihnen immer eine Gebühr für „grenzüberschreitende Überweisungen“ zusätzlich zum Ticketpreis berechnet. Ihre Bank kann Ihnen dazu weitere Informationen mitteilen.
Erhalten wir nicht den vollen Betrag, kann sich die Ausstellung des Tickets verzögern. Sobald wir den Gesamtbetrag erhalten haben, erhalten Sie Ihr E-Ticket per E-Mail. Dies kann bis zu 5 Geschäftstage nach Zahlung dauern.
Bei Banküberweisungen zahlen Sie normalerweise über unseren Partner Worldline ePayments. In einigen Ländern sind Zahlungsbeträge direkt an uns zu überweisen: Ägypten, Aruba, Bonaire, Chile, China, Curaçao, Ecuador, Ghana, Indonesien, Iran, Kenia, Korea, Oman, Peru, Philippinen, Ruanda, Sambia, Saudi-Arabien, St. Maarten, Surinam, Tansania, Thailand und Uganda. Ihre Zahlung ist in jedem Fall sicher.
Es ist nicht möglich, per Banküberweisung für eine Versicherung zu bezahlen.
Payment instructions
While making your booking, we provide you with the bank information needed to process your bank transfer, including the IBAN and BIC codes for the receiving bank account. You must pay according to the instructions in your booking confirmation e-mail. Your ticket issuance may be delayed or cancelled if we do not receive the total amount in time.
You can transfer the money from your bank account using online banking, a transfer form, or a cash transaction at your bank. Depending on your country, please indicate the reference number (12-digit code located on the payment confirmation page and in the confirmation e-mail) or the booking code in the payment instructions. This information helps us link the payment to your booking. As soon as we receive your full payment, we will e-mail your ticket within 5 business days.
Your bank may charge a transfer fee when using bank transfers. You are always charged a "cross border transfer" fee on top of the ticket price for international transfers. Please contact your bank for more information concerning (the amount) of these fees.
If you want to pay at the Ticket Office, please bring the booking confirmation or booking code you received by e-mail. You must pay according to the instructions given in your booking confirmation e-mail. Your ticket issuance may be delayed or cancelled if we do not receive the total amount in time. Please note that a booking fee and a payment surcharge may apply.
Some airport or city ticket offices no longer accept cash. Please ensure you can pay with an internationally accepted credit or debit card.
You can redeem 1 or more vouchers issued by KLM and Air France to pay online for (part of) your booking. Any remaining voucher value will be credited to a new voucher.
- Vouchers are non-transferable and must be used for the passenger whose name is stated on the original voucher.
- You can redeem a voucher in My Trip to buy extra options, such as a more comfortable seat type, after booking your ticket.
- We accept vouchers issued by KLM and Air France.
- You can redeem a voucher issued in another currency than used for your booking.
- Each passenger may use up to 2 vouchers per booking with a limit of 3 vouchers per booking.
- A voucher is valid for 12 months from the date of issue.
Pay in another currency
We always display our prices in one currency. However, in many countries, you can choose another currency when paying with various debit and credit cards and PayPal.
- When converting the local price to your preferred payment currency, we use an exchange rate that includes a market-based foreign exchange margin. We always aim to keep this margin lower than the margin your credit or debit card issuing bank would have included had they converted the currency. However, KLM cannot be held liable for any differences in these rates.
- Suppose the payment currency you selected differs from the currency billed on your credit or debit card statement. In that case, the bank issuing the card will convert the transaction using their rate. KLM cannot be held liable for this conversion.
- If your credit or debit card account was issued in another country, the card issuing institution may add an ‘overseas charges’ or ‘cross-border charges’ fee. This depends on the country and bank. These fees are unrelated to exchange rates. Your bank may charge this fee regardless of the currency you select for payment at KLM. This is subject to the agreement between the bank and the cardholder. Consequently, KLM cannot be held liable for these fees.